Strygerklasse Projekt

Strygerklasse – strygerprojekt (Kompagnonundervisning)

3. a fra Skolegades Skole har i skoleåret 2017/2018 i samarbejde med Kulturskolen Brønderslev Kommune kørt et strygerprojekt (finansieret af Kulturskolen). Hver onsdag blev klassen i musiktimerne opdelt i to hold, hvor de skiftevis undervises på skolen af skolens egen musiklærer Lone Gjerlev og på Kulturskolen af Kulturskolens undervisere (Niels Bjerre, Debbie Josephson og John Fuglsang). De blev undervist i strygerinstrumenterne; cello, violin og kontrabas. Vi oplevede, at eleverne var meget motiverede, engagerede og positive.

Vi håber, at dette projekt kan vække elevernes interesse og lyst til at begynde på et musikforløb på Kulturskolen.

Er andre skoler interesseret i et lignende forløb, hører vi meget gerne fra jer.

I skoleåret 2021-2022 har Nørre Ådal Friskole sammen med Kulturskolen gang i strygerprojekt for 3. og 4. klasse med instrumenterne violin, cello og kontrabas.

I skoleåret 2022-2023 har Nørre Ådal Friskole sammen med Kulturskolen gang i strygerprojekt for 3. klasse med instrumenterne violin og cello.

I skoleåret 2023-2024 har Nørre Ådal Friskole sammen med Kulturskolen gang i strygerprojekt for 3. klasse med instrumenterne violin og cello.

Pris: Efter aftale

Kontakt os på tlf. 9945 5970 eller på mail: kontor@kulturskolen.nu